1. HABERLER

  2. POLİTİKA

  3. Barışa Çağrı
Barışa Çağrı

Barışa Çağrı

İnsan ve Özgürlük Partisi Van İl Bürosunda düzenlenen basın açıklamasını PİA genel başkanı Mehmet Kamaç ile Genel Başkan yardımcısı Menican Gülmez yaptı. Açıklamasında '' tüm parti stk ve cemaatlere çağrıda bulunarak gelin barışı bilikte inşa edelim dedi

A+A-

 

Türkçe Kürtçe Tam Metin 

Birlikte Barış

Ortadoğu'nun yüzyıllık şiddet sarmalında insanların etnik, dini, mezhebi ve ideolojik nedenler ile birbirini nasıl bir kıyımdan geçirdiğini çok yakından görüyor ve yaşıyoruz. Yüzyıllardır devam eden kadın, çocuk, yaşlı, genç  milyonlarca insanın canına mal olan bu sürecin inanç, etnik kimlik ve ideoloji ayırımı yapmadan bizden aldığı sadece insanlığımızdır.

Yaşadığımız en can alıcı sorunlarının başında yüzyıllardır kimliği, dili, kültürü ve coğrafyası inkâr edilen, statü talepleri şiddet ile bastırılan Kürtlerin var olma sorunudur.

Yüzyıldır kendisini bir şekilde bizlere hatırlatan koca toplumun bitmeyen bir “günah” ı gibi hepimize bedel ödeten inkâr, asimilasyon ve şiddeti günlük bir ritüele dönüştüren; Mezopotamya'nın, Anadolu'nun, Ortadoğu'nun kadim halklarını kör eden bu savaşın yerine “Kürdün Barışını” yeniden konuşmak zorundayız.

Hiç şüphesiz Kürt meselesi bir partiyi, bir ideolojiyi aşan bir insanlık meselesidir. Sadece Kürtlerin meselesi değil, hakka, hukuka ve adalet duygusuna sahip tüm kesimlerin ve inançların meselesidir.

Yüzyıllık bir yarım kalmışın her durağında akan kan, gözyaşı ve verilen on binlerce candan sonra bunlara yeni on binler katmanın hangi ocağa esenlik, hangi anneye mutluluk getireceğini söyleyebiliriz.?

Şiddet, acı, öfke, kin ve savaş sarmalını yok etmenin tek yolunun her şeyi yerli yerine koymak olduğunu bilmiyor muyuz.?

Bireylerin ve toplumların haklarını bir bir, atlamadan, esnetmeden teslim etmek tüm kutsal metinlerin buyruğu değil midir?

Cumhuriyetin yüzyıllık tarihi aslında Kürtlerin makus talihidir. Tarih bellek ise Şeyh Said, Dersim katliamı, Seyit Rıza, Zilan, Ağrı katliamı, Roboski, Cizre’nin bodrumları ilk aklımıza gelenlerdir. Yüz yıldır bölücü teröristler lafını duymadığımız bir saatimiz var mıdır.?

Bütün bunların sebebi yaşamın sosyal, siyasal, eğitim, kültürel vb. alanlarında Kürtleri yok sayan inkârcı ve tekçi yaklaşımlar değil midir.?

Yüzyıllık Kürtler üzerinden yazılan cumhuriyet tarihinin bir halkasını daha yaşıyoruz. Hiç şüphesiz tecrit bir insanlık suçudur. İmarlıda uygulanan 8 yıllık tecrit devletin hukuk tanımaz uygulamasıdır.

Şimdi bu uygulamalara karşı binlerce insan açlık grevinde. Onlarca insan ölüm orucunda. İnsanlarımız her dakika ölüme yaklaşmaktadır.

Şimdi gelin en sondan başlayalım. Öncelikle hep birlikte tecridi ortadan kaldırıp hukuku tesis edelim ve açlık grevi yaparak her dakika ölüme doğru giden insanlarımızı ölümün kıyısından alalım ve göz göre göre gelen ölümlere dur diyelim.

Sadece çocukları ölmesin diye en demokratik ve insani haklarını kullanarak gösteri yapan anneleri coplayarak, yerlerde sürükleyerek insanlığın en kıymetli ve kutsal kurumu olan anneliği ayaklar altına almaya karşı duralım ve onları kimsenin çocukları ölmesin adına barışın simgeleri yapalım.

Hep birlikte sulh ve selamet içinde bir yaşam kurmak önümüzde dururken Hz. Muhammed(s.a.v)’in Medine Vesikası örnekliği birlikte yaşamın ve barışın tarihi belgesi niteliğindedir.

İnsan ve Özgürlük Partisi olarak hiçbir parti, hareket, cemaat, stk ayırt etmeksizin barışa susamış herkese çağrımızdır.

Gelin barışı birlikte inşa edelim.

toplu.jpg

Bi hev ra aşitî

Di dorpêça tunditiyê a li Rojhilata Navîn a sed salî da, însan çawa ji ber sedemên nijadî, olî, mezhebî û îdeolojîk hev qir dikin, em ji gelek nêz ve dijîn û muşahede dikin. Em dibînin, rastiya ku her tişt ji bo însan e çawa tê red kirin û çawa însan tê tune kirin.

Pêvajoya ku bi sed salane didome û jin, zarok û kal bûnê nenêrî û bû sedema jiyana milyonan însana. Her wiha bawerî, nijad û îdeolojî çibe jî ferk nake û ya ji dest me diçe însanetiya me ye. Ev pêvajoya ku bi hemû dijwariya xwe ve heta îro hatî divê wiha nedome. Ji bo vê jî me hemûya berpirsiyarî hene.

Di nav pirsgirêkên Rojhilata Navîn da ya herî girîng pirsgirêka Kurda ya hebûnê ye. Ev sed salin nasname, ziman, çand û erdnigariya Kurda tê înkar kirin û daxwaza wan ya statuyê bi tunditiyê tê tepisandin.  

Şerekî wek guneheke bênavber ya civakek mezin ku sed sale bi awayekî xwe tîne rojevê û înkar, asîmîlasyon û tunditî kiriye tiştek rojane û bi me hemûya bedel dide dayîn. Şûna vî şerê ku gelên Mezopotamya, Anadolu û Rojhilata Navîn yên qedîm kor dike, êdî em mecbûr in “Aşitiya Kurdan” biaxivin.

Begûman pirsgirêka Kurd tiştek ji pirsgirêgeka partiyekê, îdeolojiyekê yan jî baweriyekê bûyîne wêdatir e, ev pirsgirêkek însanetiyê ye. Her wiha ne tenê pirsgirêka Kurda ye, meseleya hemû aliyên û hemû baweriyên xwedî hestên heq, hikuk û edaletê ye.

Rastî herkesî hay jê heye û herkes dizane; ev şirîkatiyek sûcê ya sed salî ye. Guneha 'bila Kurd negihe mirazê xwe” bûye nav bo vê şirîkatiya sûc ê. Ev sed sale bi canê xort, jin û zarokên xwe, bi giyanê însanên xwe em bedela vê gunehê didin.

Di her qonaxa pêvajoya nîvmayî ya sed salî da xwîn hat rijandin, rondik barîn û bi deh hezaran can mirin. Niha kî dikare bêje bi deh hezeran gorîkirinên dî, dê malan ava bike û dayikan kêf xweş bike?

Ma em nizanin ku yekane riya xelas kirina vê bûmeranga şer, tundî, êş û nefretê ew e ku em her heqi bidene xwedanê heq.

Ma hemû berhemên pîroz emir nakin ku mafê kes û civaka yek û yek, bê kêmasî û bê teredût bête teslîm kirin? 

Dîroka Komara Tirkiyê ya sedsalî dîroka qedera Kurda ya reş e. Heke dîrok hafiza be Şêx Seîd, Komkujiya Dêrsimê, Seyît Riza, Komkujiya Agiriyê, Roboskî, jêrzemînên Cizîrê hiş û bîrên ewil in yên tê eqlê me. Ev e sed sale ma qe yek saet heye ku me peyva “terorîstên perçeker” nebihîstibe?  

Ma hemû sedem ne ew e ku, di qadên wek civakî, siyasî, perwerdeyî û çandî da nêzîkbûyîna înkarker û yekparêz ya ku Kurda tune hesab dike? 

Dîroka Komarê ya sed salî ku li ser Kurda nivîsî em niha qonaxek dî derbas dibin. Bêgûman tecrit sûcek însanetiyê ye. Tecrîda ku 8 sal e li Îmraliyê te bikaranîn pratîkek dewletê ya bêhikuk e. Tecrîd pratîkek sîstematîk e û sed sale li hember nasname, ziman, çand anku hember hebûna Kurda tê bikaranîn. 

Niha bi hezaran însan hember van pratîkan di greva birçîbûnê da ne. Bi dehan însan rojiya mirinê da ne. Her deqeya derbas dibe însanên me ber bi mirinê ve diçin.

Niha werin em ji dawiyê dest pê bikin; di pêşiyêda em bi hev ra tecrîdê ji holê rakin û hikukê bînin cih. Însanên me yên greva birçîbûne da ku her deqeyê nêzîkî mirinê dibin xelas bikin û ji mirinên ku qerî dikin waye em tên, bidine sekinandin.

Dayikên ku mafê xwe yê herî demokratîk û însanî bikartînin û ji bo ku zarokên wan nemirin xwepêşandanan dikin têne cop kirin û erdê têne rakişandin. Werin em hember binpêkirina dayikbûyîne; binpêkirina saziya herî pîroz û biqiymet ya însanetiyê bisekinin. Werin em van dayika bikene sembolek bi navê “bila zarokên kesê nemirin”

Li ser me hemûya wezîfeye ku em jiyanek bi hev ra û di nav aşitî û silametiyê da ava biken. Wesîkeya Medîneyê a Hz.Muhemmed (s.l.) bo me belgeyek mînak ya bi hev ra jîyanê û aşitiyê ye.

Hûn ji kîjan olê bawer bikin, kîjan îdeolojiyê biparêzin û ji kîjan nijadê bin ferq nake, werin em di çarçoveya heq, hikuk û edaletê da jiyanek di nav aşitî, biratî û aramiyê da ava biken.

Em wek Partiya Însan û Azadiyê gazî hemû partî, hereket, cemaat û rexistinên sîvîl yên civakî dikin; werin em bi hev ra aşitîye diyarî civaka xwe bikin.

Etiketler : , , ,

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.